Thursday, January 17, 2008

我终于知道...

听着 "Leaving on a jet plane"



All my bags are packed I'm ready to go
I'm standin' here outside your door
I hate to wake you up to say goodbye
But the dawn is breakin' it's early morn
The taxi's waitin' he's blowin' his horn
Already I'm so lonesome I could die

So kiss me and smile for me
Tell me that you'll wait for me
Hold me like you'll never let me go
Cause I'm leavin' on a jet plane
Don't know when I'll be back again
Oh babe, I hate to go

There's so many times I've let you down
So many times I've played around
I tell you now, they don't mean a thing
Every place I go, I'll think of you
Every song I sing, I'll sing for you
When I come back, I'll bring your wedding ring

So kiss me and smile for me
Tell me that you'll wait for me
Hold me like you'll never let me go
Cause I'm leavin' on a jet plane
Don't know when I'll be back again
Oh babe, I hate to go

Now the time has come to leave you
One more time let me kiss you
Close your eyes I'll be on my way
Dream about the days to come
When I won't have to leave alone
About the times, I won't have to say

So kiss me and smile for me
Tell me that you'll wait for me
Hold me like you'll never let me go
Cause I'm leavin' on a jet plane
Don't know when I'll be back again
Oh babe, I hate to go

Cause I'm leavin' on a jet plane
Don't know when I'll be back again
Oh babe, I hate to go


回想这几天的一切,一切来得很快,快的我不知如何反应...

星期一,被通知有个面试。
星期三,面试,当天就知道被录取了。
星期四,人事部通知我薪金配套等等的资讯,问我可否在二月底上班。

我的天!

心情的转变简直是高潮迭起...
星期一,希望被点燃了!! 被拒绝了几次,他们终于安排我第一次面试。
星期三,荒谬!竟然为了现在的工作没有渠道早上的面试,从新安排到下午。
死了!妆没化,衣服也没有很正式的感觉,充其量也只是没有很邋遢的一身打扮应该不会被扣分吧?
面试前神经紧绷到~~ 在会客室踱来踱去... 异常的紧张。
身体已经麻木,没知觉...甚至没有胃口吃午餐,也没有冲动要喝水。
面试完后,又兴高采烈,眉飞色舞,口沫横飞...胃口大开,食欲大增~
一脸的春风得意煞到旁人忍不住揶揄我...
“明天还有做工吗?”妹妹问。
“有啊!有还没有辞职。干吗不用做?”我白了她一眼。
“没有嘛。以为你有新的工作了,不用再上班了嘛。”
啊!? 我有这么明显吗?

星期四,Senior的大道理下,我开始担心了...
她说“看似有一个月让你为所欲为,但是你会不够时间和家人相聚的”
又说“不趁这时候多和妈妈逛街吃饭,和婆婆聊天,和朋友喝茶聊天...真的会后悔! 我没骗你的。”
再加盐加醋“你工作不顺利,情场失意的时候,是谁还在你的身边?是家人!是朋友!不是你即将离开的公司!所以早点离职陪陪家人啦!”

在她说到“陪妈妈逛街,带她兜风”时,我的泪水已经累积了一大滴在眼眶,一直一直打滚,就是还没流出来。 在听到了那首"leaving on a jet plane"的那一刻,我的眼泪再也强忍不住,不听使唤,大滴大滴的流着。虽然不是现在就要离开,但是对于25年从来没有离开过家的女人而言,这是一个考验。
以前,看着连续剧就会觉得"哇!干吗那么夸张?!又不是生离死别..."

现在,我终于知道...
心,真的会痛。
泪,真的随时流。
我,真的没有太多时间。

3 comments:

墮天使 - 祥 said...

好久沒有見到妳的文章了。

我想太少,還是妳想太多了?為甚麼說時間太少?

妳需要到外地公幹?

莹莹 said...

我要到上海去上班。
可以算是公干吧。但是,一待就是两年。

太少时间说再见了。
我开始想念了。

Invisible said...

离家一两年,还是那么远,难怪你会伤心。要多打电话回家哦!

还要记得常写部落让我们知道你的消息哦!加油!