Thursday, May 01, 2008

way back into love

假期,无所事事的我,决定把我download已久的电影看完。找着找着,看到一个很奇怪的片名... 《K¸èÇéÈË》 箭头不由自主在档案上double click了,出现的是一个奇怪的mtv... 什么一个80年代的偶像团体的mtv... 差一点,真的差一点我就与这部温馨爱情小品擦肩而过。是的,就是这一部《Music and Lyrics》

我,对于英文片从来就不怎么热衷。对于洋人明星,更是常常不知什么名字。知道此人,但是总是没办法把名字记下。(可能常看华文报的关系吧,他们的名字通常都被翻译成华文,然后要我把julia roberts看成朱丽亚罗勃兹花了我好长好长的时间。)这次,看了《Music and Lyrics》的时候,我想我真的还蛮喜欢那个女主角,看过她出现在霹雳娇娃和50 First Dates里... 于是就往上查一查她的大名,哦~ 原来就是Drew Barrymore... 霹雳娇娃和50 First Dates里有不同凡响的演出的Drew Barrymore。 个人特别喜欢她在50 fist dates里那天真可爱的个性,爱上一个男人后会高兴得去把墙壁粉刷一番。一边粉刷还一边唱这快乐的歌曲。

这一次在里,她在里边有演一个无端端被迷人的Hugh Grant拖入数天内完成一首歌的艰巨任务里。里头,她说了曲,就像是一个人的外表,它有让人一听倾心的能力;词,就像一个人的内涵,它就是在你深入了解一个人的时候所寻觅的内心世界。我想,还蛮有道理的...

I've been living with a shadow overhead
I've been sleeping with a cloud above my bed
I've been lonely for so long
Trapped in the past, I just can't seem to move on

I've been hiding all my hopes and dreams away
Just in case I ever need them again someday
I've been setting aside time
To clear a little space in the corners of my mind

All I wanna do is find a way back into love
I can't make it through without a way back into love
Oh oh oh

I've been watching but the stars refuse to shine
I've been searching but I just don't see the signs
I know that it's out there
There's got to be something for my soul somewhere

I've been looking for someone to shed some light
Not somebody just to get me through the night
I could use some direction
And I'm open to your suggestions

All I wanna do is find a way back into love
I can't make it through without a way back into love
And if I open my heart again
I guess I'm hoping you'll be there for me in the end

There are moments when I don't know if it's real
Or if anybody feels the way I feel
I need inspiration
Not just another negotiation

All I wanna do is find a way back into love
I can't make it through without a way back into love
And if I open my heart to you
I'm hoping you'll show me what to do
And if you help me to start again
You know that I'll be there for you in the end



看着身边的朋友都找到了他们的那首歌,突然,我也想认真地找一找属于我的那首主题曲。
All I wanna do is find a way back into love~~
我的五月主题曲~~

1 comment:

Invisible said...

想谈恋爱了?呵呵!

这首歌,好听!

五月,我的主题曲是什么?思考着……